Thursday, October 27, 2011

KaRiSmA Di jOhoR

Assalamualaikum..

yeahh..today aku nk story what happend sepanjang karisma yg berlangsung kat UiTM Segamat Johor ni..around 10 days gak la stay kat sna..spatutnya 8 days jea..tp trlajak lg 2 hri..sbb apa?em, nty aku story..first time g Johor..tringin nak p lama dah..pegi sna smpai asa x mau balik..hehe..tp xbole..rndu org trsyg yg ditinggalkan...

em, bertolak g Johor hari sbtu kul 10.00 pg..then smpai around kul 11.00p.m kat uitm segamat..before that smpat lg singgah kedai kopi kat segamat tngok match my favourite team Manchester United vs liverpool.. lega result seri..lebih kurang 12 jam perjalanan dri kedah ke johor..sepanjang dlm bus tu aku bnyak tido..haha..nak buat cam na dah hobi aku..huhu..then smpai mlm tu trus tdo at hostel kat uitm tuh..btw, uitm segamat besar..nak p makan pun jauh..tu yg aku ta suka..em, esknya just jln2 round uitm sbb game Karisma hri isnin bru start..

game aku lg la lmbat..hri jumaat bru start..so, sepanjang tunggu hari game aku start aku just practice skit2 gme aku n pegi skong n tngok gme2 uitm kedah..pling best tngok gme tae kwan do n volly ball..best.. tp boring gak la lma sngat tunggu hri gme aku nak start..

btw, something bad happen tu me..x salah aku hri rabu kut..aku hmpir2 xcident ngan kereta waja yg bwa kereta mcm jlan dy yg punya..tp bkn hmpir2 mmg dah kena pun.. gram tramat aku msa tuh.. nsib baik aku smpat elak.. tu pun membe futsal aku yg nmpak keta tuh then jerit nma aku..then aku dngan trkejutnya elak lah keta tuh..side mirror keta tuh keta tngan aku then aku jatuh..trdiam aku sbb trkejut sngat time tuh...keta tuh bole slamber ja blah x brhenti pun..eee..mmg tak da hti perut lngsung..dlm kwasan u bole bwa laju2..apa pun aku brsyukur sngat sbb selamat..xda apa2 jd kat aku just tngan aku lebam ja.. if aku x smpat elak rsanya dah innalillah dah kut..haha..x smpat la aku men game aku..huhu..

so, hri jumaat pun tiba lah..berdebar2 aku n kengkwn aku brjalan ke dewan karyawan, tmpat gme chess diadakan..rmai kontinjen2 dri negeri lain.. yg best nya diorg sume dtg ngan coach msing2.. tp aku n kengkwn aku dtg sndiri..xda coach pun..xpa2 yg pnting smgat tu tggi..spanjang gme aku 3 hari tu, bnyak pngalaman yg aku dpt..bnyak gak yg aku plajari...trnyata masih bnyak g kelemahan aku dlm board chess..mistake2 biasa still aku buat..overall 8 game aku hnya mng 4 game ja..lwn ngan kelantan, perlis, ngeri smbilan, puncak alam..dsmping tu dpt juga knalan2 bru..

sepanjang da kat uitm segama ni hari yg best is time hari majlis perasmian.. best sbb dpt tngok mcm2 prsembhan dri ngeri2 lain..brgmbar rmai2..brbual2..meriah sngat hri tuh..

majlis penutup aku x pegi sbb malas..lg pun rmai yg dah balik..x meriah sngat..rmai kntinjen2 kedah yg dah balik..yg tnggal hnya bdk2 chess, futsal n netball..spatutnya ktaorg blik hri ahd mlm..tp disebabkan masalah bus ktaorg blik hri selasa..2 hri trlajak..semua kntinjen dri ngeri lain dah blik..tggal ktaorg ja..mmg sunyi btul uitm tuh..

so, pg slasa ktaorg pun blik la..sbb bus pun dah smpai mlm isnin tuh..sume dah x sbar nk blik sbb da rndu rumah dah..btw, time balik aku x tdo ok dlm bus.. sbb nya aku nmpak xcident tme on da way blik kat highway..mmg mggerunkan.. kreta terbalik msuk longkang.. trus jd tkut nk tdo.. dala spnjang perjlnan tu hujan..alhamdulillah smpai uitm kedah dngan selamt around kul 9 p.m cam tuh..

smpai2, kemas brang skit2 then tdo..mmg letih..then awl pg nya dah bngun sbb x sabar nak blik penang da..around kul 9a.m brtolak pulang ke penang n smpai around 11 lebih la..smpai uma mkn then tdo..haha..ptg bru bngun...


p/s: now, my mind tngah serabut fikir sal result final yg bakal keluar x lama lg nih..takut tramat..

No comments:

Post a Comment