Friday, December 16, 2011

dUniA

assalamualaikum..

Semakin hari, aku semakin takut untuk terus melangkah di atas dunia ini..entah apa sebenarnya dunia..aku tdk mengerti..perjalanan aku masih jauh lg..tp, aku tdk tahu dimana hala tujunya..takut untuk aku terus melangkah..aku manusia..tdk pernah lari dari kesilapan..tp aku sendiri tdk tahu apa yg akn berlaku kelak..ketakutan menghantui aku..aku takut dngan ujian serta dugaan yg diberikan Allah..apakah aku masih mampu untuk menghadapinya? segala yg berlaku ujian serta dugaan, aku cuba menerima dengan tabah dan redha..bukan senang untuk aku menghadapi hidup aku..penuh dngan berliku..dri aku kecil hngga skrg.. hanya tangisan menemani perjalanan aku..
aku hanya pinta ketabahan dan kekuatan kerna tanpa ketabahan dan kekuatan yg diberikan, mungkin aku sudah tersasar..

walaupun aku takut utk teruskan, takkan aku nk minta Allah hentikan prjalanan aku? dulu, ya..mmg aku pernah minta Allah hentikan perjalanan aku di ats dunia ini kerna aku lemah..dunia ini tiada apa2 bgi aku..dan aku tdk sukakan kehidupan..tp semakin lama, aku semakin dewasa dan semakin sedar bahwa prmintaan aku itu suatu kesilapan, pengalaman mengajar aku agr terus menghadapi ujian dan dugaan dngan tabah dan redha..aku percaya setiap apa yg berlaku dlm hidup aku pasti ada hikmah disebaliknya..aku akn trus menghadapi prjalanan aku sehingga waktunya tiba..slagi blum smpai masanya utk aku kembali kpdNya, selagi itulah aku akn cuba tabah..tp aku tdk boleh menahan air mata aku utk mengalir kerna itu yg bole menemani aku..

Aku takut melihat sekeliling aku..terlalu bnyak kehancuran dunia yg sedang berlaku..itu tandanya dunia ini sudah tidak lama..manusia2 juga sudah semakin lupa diri..aku takut..aku takut klau aku akn turut serta dlm kehancuran itu..aku mnusia..sekelip mata bole brubah..tp,aku mohon semoga Allah melindungi aku, keluarga aku, kwn2 aku..serta dia...

Dia...insan yg aku syg dalam hidup aku..apakah aku snggup untuk melihat dia trut hnyut dngan penipuan dunia ini? Apa aku berasa senang hati melihatnya? Aku sudah mnyaksikan ramai kwn2 aku yg sudah hnyut.. hbis?takkan aku nk mnyaksikan dia juga hnyut?? Tidak.. selagi aku masih dia anggap sbgai ..... selagi itulah aku akn cuba menghalang dia..aku tahu, aku tdk sebaik mna...sbb aku juga mnusia sama seperti dia..anytime sja bole bole buat slah..tp, sbgai ..... aku tdk bole melihat dia begitu..aku tahu dan sedar, aku terlalu bnyak mencampuri urusan hdup dia.. trlalu bnyak menghalang dia itu dan ini..klau tdk mnganggap dia sbgai ...... aku, sedikit pun aku tdk akn mngganggu hdup dia.. aku juga punya kehidupan..knapa aku perlu fikir tntang org lain. Tp kerna suda anggap dia sepperti ..... aku sendiri, kerna aku syg dia, kerna rsa tnggungjwb sebgai seorg ..... trhdap dia .aku ttp akn lakukan, walaupun dia akn membenci aku kelak..takkan aku snggup nk lihat org yg aku syg dlm hdup aku hnyut?

Selain dri keluarga aku, aku tdk pernah syg dan jaga org lain seperti aku syg dan jaga dia..knapa?aku sendiri pun tdk tahu..aku hnya menganggap ini sebgai takdir Allah untuk aku..aku tdk pernah minta untuk syg dia..jga dia..dan mengganggap dia sbgai ...... aku. tp, ini yg ditentukan oleh Allah untuk aku..sedikit pun tdk pernah ada sesalan dlm hati aku...walau apa pun trjadi kelak, dia tetap ..... aku.

p/s: Ya, Allah..Kau lindungilah insan yg aku sayang..peliharalah dia sebaik mungkin kerna aku terlalu syg pd dia...

No comments:

Post a Comment